Summa sidvisningar

6 oktober 2009

Nu ska filmen om sprängningen av laven bli SVT-film!


Ny blogg, min allra första! Välkommen följa med på en resa om min dokumentärfilm & andra angelägna företeelser!
Det är den 6 oktober idag - tre år sedan laven i Laisvall föll.
I morgon förmiddag ska jag äntligen stråla samman med Anna Svensson från SVT i Umeå. Vi ska mötas på torget i Arjeplog, göra ett besök på Silvermuseet, åka bil vidare till Laisvall för att se själva platsen och därefter fundera hur den första versionen ska bantas. 58 minuter ska bli 28 minuter. Den första versionen blir förstås kvar för visning i anslutning till utställning, föredrag och liknande. SVT-versionen hoppas jag kan visas i kanal 1 senast sista mars 2010. Stefan Holm ska redigera. Han har nu studio i Arjeplog, vilket känns extra roligt - här finns mina föräldrar, min uppväxt och tusen minnen. Här finns mer att läsa om projektet i Laisvall: www.laisvall.net
Läs här om första visningen 14 juni 2008: http://norran.se/nyheter/akommuner/article127932.ece?noJavascriptToggle=1


1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera