Summa sidvisningar

15 juli 2012

Daniel Wikslund till Polcirkeln







Silvervägsveckan 2012: 
Daniel Wikslund, Sveriges nordligaste riksspelman direkt från Tjautjasjaur. 
Med mellansnack, fiol, dragspel, sång och texter rycker han upp våra fördomar om svensk folkmusik med rötterna och minskar avståndet mellan alla närvarande på plats. Har man en gång sett honom glömmer man honom aldrig.



Sandvikens fjällgård vid Polcirkeln. Söndag 22 juli 2012 kl. 17. 
Entré & vernissage fjällbilder från polcirkeln 100 kr
(i entréavgiften ingår alkoholfria drycker, kaffe,

alt. ett glas vin eller flaska öl + snacks).


TILLÄGG (19/7): Bengt-Urban Fransson kommer att inleda, Ewa Rosenqvist, Arjeplog, läser en nyskriven dikt, och Dmitri Plax, Stockholm, medverkar.
Madelene Aheinen Westerlund kommer också! Hon tar med sig döttrar och gitarr, lovat sjunga något. 



Ring om Du vill vara med och läsa något! 

Tel. 070 35 00 555  Maria Söderberg info@mariafoto.se  



Arrangör Magasin Silvervägen och ABF Arjeplog i samarbete med Sandvikens fjällgård. Övernattning? I Sandviken finns stugor, c a 30 km från norska gränsen.

Tel. 0961–610 89  reception@sandvikens.se
Sandvikens fjällgård vid Polcirkeln.
Servering under kvällen.
Välkommen att läsa upp Din egen dikt!
Stugor: Sandvikens fjällgård  Gunnel och Robert  
Tel. 0961–610 89  reception@sandvikens.se
Information: http://www.danielwikslund.com/


PS! 
Varför just Daniel Wikslund? Bakgrunden är att jag gärna ville bidra med något under Silvervägsveckan. Vi ger ju ut Magasin Silvervägen och under åren har jag träffat och samverkat med många på denna vägsträcka. I Sandviken hade jag träffat Gunnel som tyckte om att skriva. Poesikväll? Men varför inte med musik? Jag rådfrågade Kerstin Wixe på Radio Norrbotten. Hon nära på ropade i mobilen till mig där jag stod på parkeringen utanför Rusta utanför Östersund: ”Daniel Wikslund!” Och om Kerstin säger så, ja, då ÄR det bra. Daniel Wikslund svarade snabbt på min förfrågan och vips hade vi ordnat allt! Nu kommer han alltså, denne spännande Daniel som jag är säker på att Polcirkelfolket kommer att ta till sitt hjärta. Och hur gick det med poesin? Ja, det blir också. I dagsläget (15/7) har vi lockat fram EN poet i Arjeplog. Sannolikt blir det någon fler som läser något. Varm, varmt välkommen till tjusiga fjällen och fina Sandviken. Hälsningar Maria Söderberg
Mer här: 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar